Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Esély a Krampusznak horgászverseny 2009. december 12-13. (YaXeYcarp)
Cikkek

Nagyon megörültem, amikor olvastam a honlapon, hogy a "furcsanevű" Jani egy újabb briliáns ötlettel állt elő, és ismételten összejövetelt, sőt horgászversenyt szervez az ABK-s tagok számára. Ez idő tájt az egyszerű horgász nem gondol kétnapos túrára, sőt, pontyhorgász versenyre sem. Ezért külön öröm, hogy Hudo és a Villantó Horgásztó gazdái - Demeter Balázs és Nagy Gyula - egy kicsit felrázták téli álmukból a fanatikus amatőr bojli horgászokat.

Bazsi

Gyulus

Mielőtt a találkozó krónikáját közkincsé tenném, erős késztetést érzek arra, hogy megosszam a tisztelt olvasóval gondolataimat, melyek az idei esztendőben átélt kalandok, események átgondolása során halmozódtak fel viszonylag szűk kapacitású agyamban, így már nem igazán tudom tovább magamban tartani őket.

Unalmas (horgászattól mentes) napjaimban előszeretettel nézem a különböző tematikus TV csatornákat, különös tekintettel a szakirányú műsorokra. Észrevettem néhány dolgot, ami aztán egyre jobban zavart, és nem tudtam azóta sem megemészteni. A műsorok jelentős részében rengeteg jelenet árulkodik arról, hogy az emberek mennyire nem tisztelik a környezetet és az állatokat (halakat, vadakat). A horgászok és a vadászok nagy része sport, szórakozás gyanánt végzi tevékenységét. Egy kis odafigyeléssel gond nélkül sokat tehetne a fenntartható környezetért. Nem szeretnék ennyire általános lenni, ezért visszakanyarodom a mi kedvenc időtöltésünkhöz és kis országunkhoz. Hazai készítésű műsorok, ahol a halak a szákból kiöntve vergődnek a szárazon, fényképek véres sérült állatokról az interneten és a nyomtatott sajtóban; tópartok, ahol kiirtják a növényzetet. Nem tud az ember olyan irányba fordulni, hogy ne eldobott szemetet látna. Lehangoló! Persze van azért sok víz, ahol ez nem így van és horgász is, aki komolyan veszi a jövő védelmét, de most úgy érzem, ha a két oldalt egy mérlegre tennénk, a mérleg nyelve erőteljesen a „sötét oldal” felé mutatna. Nagyon nehéz megértetni az emberekkel, hogy a vizek partján be kell tartani a szabályokat, sajnos egyszerűen sikk ezeket áthágni, és valahogy a törvények, az idei szigorítás ellenére sem lépnek fel elég szigorral a flóra és fauna károsítói ellen. A horgász azért jár a partra, hogy nagy halakat fogjon, viszont önszántából csak egy kis (de növekvő) hányaduk engedi vissza azokat a példányokat, amelyek olyan becsesek számára. A mai modern halfogási tudomány esélyt sem ad a vízlakóknak elérni a kapitális méretet, a tisztes öregkort, csak akkor, ha védjük őket. Mindenkinek be kell látnia, hogy a mai világban csak akkor van esélyünk hosszú távon nagy halakra vadászni, ha vigyázunk rájuk! Sok helyen ez már természetes, de sajnos ez inkább a magánjellegű vizekre érvényes. Amit fokozottabban kellene óvnunk - a természetes tavaink, folyóink - ott szinte esélytelen ez a dolog. A magyar horgászat jelenlegi vezetői, törvényalkotói nem igazán tesznek radikálisabb lépéseket ez ügyben, pedig az idő sürget. (Nem áll érdekükben, mivel inkább a pozíciójukat féltik, mint megpróbáljanak szembe helyezkedni a 300000 magyar pecás egy jó nagy részével.)

Szerencsére azért akadnak horgászok, akik elkötelezettek a jövő iránt, és tenni is szeretnének érte. Így találtam rá a MaPoE-re,  ahol komoly egyesületi munka folyik a jövő érdekében, és itt van az ABK, ahol a csapat szórakozva mutat példát közös horgászatain, hogyan is kell ezt csinálni - Jani komoly munkával tartja össze ezt a közösséget. És nem utolsó sorban a Stég magazin fórumozó csapata, akik megmutatják, hogy különböző emberek milyen jó egységet tudnak alkotni, viszont aki megsérti az elveiket, azokat kíméletlenül rendre utasítják. És még sokan mások… (Reményeim szerint.)

No, de térjünk vissza eredeti témánkhoz és lássuk a medvét, vagyis a krampuszt!

Eljött a várva várt nap, hajnali háromnegyed négykor elindultam, és nekivágtam a közel 200 km-es útnak. Kaptam GPS koordinátákat, így magabiztosan közelítettem a helyszín felé, persze a közelben rászorultam némi telefonos segítségre, de azért szerencsésen megérkeztem. Mi az, hogy odaértem, a tógazdák után én érkeztem elsőnek a helyszínre. Nem kellett sokat várni, sorban befutottak a többiek is. Megfizettük a belépőt, szerelvényeinket beigazítottuk, különös tekintettel a mikulás kalapra. Előkerültek a lelkesítő adalékok, étvágy- és kedvfokozók különféle gyümölcsös ízekben. Lassan azért elhatároztuk magunkat, hogy nekiindulunk a versengésnek. A szorgos tógazdák felpaprikázták, a hangulatot, egy kis ízes csípős forralt borral. Ettől mindenki magasabb fokozatba kapcsolt és elfoglaltuk állásainkat, bevetettük a pecákat.

Misa új rod-podjának szemléje

A verseny szigorú szabályait közben lefektettük, bárki, bármilyen legális horgászmódszerrel, akárhány készséggel horgászhat, és csak a kifogott hal értékelhető, a gondolt, kitalált pontyok nem számítanak. Nem telt bele sok idő és a csapat ismét a bogrács körül gyűlt össze. Azért nap közben a versenyzőket fűtötte a szenvedély, és mindenféle praktikát kipróbáltak, hogy horogra csaljanak néhány pikkelyes vendéget. Nem sok hal értékelte igyekezetüket, így fogás nélkül telt a nap, de senki nem panaszkodott, a csapat remekül érezte magát. Estére elkészült a specialitás, a finom pörkölt.

A közös vacsorán elkezdődtek a szokásos sztorizások, ugratások és mindenki elfelejtette, hogy vacogni kellene a fagypont alatti hőmérsékletben. Késő éjszakára pihenőre vonult a banda. Reggel aztán mindenki még egyszer nekirugaszkodott, és újult erővel vette üldözőbe az uszonyosokat. Közben kiderült, hogy a szomszédom az éjszaka sikeresen szákolt egy 2 kg forma pontyot, így ő vezeti a versenyt. Több fogás nem is volt, így ez a győzelmet is jelentette Tibi számára. Eljött az idő, véget ért a találkozó, lassan összepakoltunk, és összegyűltünk az eredményhirdetésre. Lezártuk az évet barátságban, jó hangulatban.

Elindultam haza. A hosszú úton azon tűnődtem, hogy mit is mondhatnék a rám váró kérdésekre?

Miért érte meg, 400 km-t autózni, dacolva a mínuszokkal, fagyoskodni, aztán fáradtan, náthásan hazaérni? A válasz: ezt nem lehet elmondani! Érezni kell a horgászszenvedélyt, érezni kell a csapat összetartó erejét, érezni kell azt az elkötelezettséget, amivel a társaság védi a halakat és a természetet, és érezni kell azt a szellemiséget, amivel mindezt mindig jó hangulatban, őszintén, kitartóan teszi.

Bojli Time Team-ABK
(KiszeLY Péter-Medgyesi István)

Gratulálok Kiss Tibi (vadi új) barátomnak a verseny győztesének!

Gratulálok a tógazdáknak, akik fáradságos munkával a rendelkezésükre álló rövid idő alatt remek horgászhelyet varázsoltak az addig elhanyagolt tóból! Kívánom nekik, hogy aki ott akar horgászni, annak sorban kelljen állni a lehetőségért!

Köszönöm Hudomiet Janinak, hogy ismét egy emlékezetes esemény megszervezésével gazdagította élményeink sorát!

2009. december 27.

YaXeYcarp, ABK

Hozzászólások
#1pappt - 2010.01.09 18:15:46
Hali!

Hiába az új oldal, itt is gyönyörű vagyok!!!!!k!
Gratulálok az íráshoz!!!
#2csarsz - 2010.01.09 11:05:12
Gratulálok!
Nagyon szépen megírtad ezt a cikket Yax!!f!
#3csarsz - 2010.01.07 21:42:33
Hozzászólások
Demeter Balázs (bazsi) 2010-01-07 09:01:28
Haho!

***moderálva***,mindjárt bőgök a meghatottságtól.
Yaxe nagyon szép cikket írtál,gratulálok.

Ui:a bevezetőhöz hozzátenném,hogy aztat is,hogy kevés a biztonság itt és 1-mindekiért.
Gál József (boy-lee) 2010-01-06 20:16:47
Bárcsak köztetek lehettem volna, szép magyar vitézek!:-)
Köszi Yax a beszámolót, már vártam. Egyszer úgyis összejön, hogy részt vehessek egy ABK-s, bocsánat AZ ABK-s bulin!

Üdv. a csapatnak!
Tóth Gergő (boomba) 2010-01-06 18:54:58
Hali,

Yax gratulálok az íráshoz. Egy költő veszet el benned. Te kis "Petőfi".

janinak meg írom, hogy szervezze az áprilisit harsányra, mert ha nem akkor szólók apunak.(tudod milyen kemény :))

Na csókollak
Hudomiet János (hudo) 2010-01-05 20:57:34
Hi Yax!
Köszönöm ,hogy ismét összefoglaltad egy ABK-s találkozó lényegét! Frankó!
Bocsánatodat kérem, hogy csak most tudtam felrakni! Tibikének én is gratulálok! MP jössz Yax-nek 3 sörrel!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.