Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Nincs siker, munka nélkül! 2011-es évkezdet a Merenyei víztározón / Inhof András/
Cikkek

Ez a történet még a tavalyi évre nyúlik vissza. Hosszú hideg tél után alig vártam, hogy ismét érezzem a víz és a természet illatát. Az időpont közeledtével egyre türelmetlenebbül számoltam a napokat, úgy voltam vele, mint a gyermek a karácsony érkezésével. Hiányoztak a szabadban eltöltött napok, a kapásjelző csipogása, és egy-két új Starbaits golyót is nagyon ki szerettem volna már próbálni.

A kíméleti rész szélén lévő horgászállást még hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk március végére, de végül csak egyedül érkeztem, mivel csapattársam indulását egy váratlan, sajnálatos családi esemény megakadályozta. Bíztam a jó helyválasztásban, mivel az elmúlt napok kedvező időjárásából arra következtettem, hogy a halak kihúzódtak a sekélyebb, gyorsabban melegedő részre. Abban szinte biztos voltam, hogy eseménydús túrám lesz, de azt csak remélni mertem, hogy sikerül elcsípnem egy-két szebb példányt is a pontyok közül.
Táborállítás és a szerelékek összeállítása után az előttem elterülő részt próbáltam feltérképezni. Az eddig bevált helyek szinte szóba sem jöhettek a rendkívül alacsony vízállás miatt. Az egy éve meghorgászott platóra szinte ki tudtam volna állni a csónakból. A legmélyebb rész előttem szinte el sem érte az 1m-t. A bójákat így az iszapvastagságtól függően helyeztem el, az általam legkedvezőbbnek vélt elgondolás szerint, de azért kihasználva a lehetőségeket. Úgy gondoltam, majd a bevált stratégia szerint időközben újrabójázok a nem működő területeken. Két bóját lágyiszapos részre tettem, illetve ezek átmenetére, mert ezek általában jól szoktak működni. A másik kettőt iszapos és kemény aljzatú részekre.

Az alacsony vízszint rendkívül megnehezítette a csónakos közlekedést is, mivel a csónakot jó tíz méterre tudtam csak kikötni a parttól, és még legalább annyit kellett szenvednem befele az evezőlapáttal és a bottal a kezembe egyedül, míg le tudtam engedni a motort. Rendkívül fárasztó volt, de a halakért mindent megtesz a horgász!
Bójázás közben folyamatosan kémleltem a vizet, minden egyes halmozgásra utaló jelet figyelembe kellett vennem.
Csali felkínálásban a jól bevált kombinált rigekkel kezdtem, kiemelt pop up, hóember és fekvő módon felkínált bojlikkal egyaránt. Az etetési stratégiám a pár szem bojlitól az erőteljesebb mag mixes etetésig kiterjedt. Sosem tudhatjuk előre, hogy melyik vezet a sikerhez, ezért általában így kezdem a horgászatot.

Hírek képei: nincs_siker_dsc04211.jpg

Hírek képei: nincs_siker_pop-up.jpg

Az első 24 óra a kísérletezgetéssel telt. Hamar kiderült, hogy melyik az a két íz, mely az első pillanattól kezdve felkeltette bajuszos barátaink érdeklődését. Folyamatosan ki-be jártam a halakért, meglepődésemre a körülményekhez képest nagyon szépeket fogtam. Sok, sok 10kg közeli, avagy azt meghaladó példány került matracra. Az első olyan halért, ami megdobogtatta a szívemet délutánig kellett várni. Előbb egy kereken 16kg-os példányt adott a banános ízzel csalizott, „hóemberes” szerelékem, majd szinte pár percre rá egy 20dkg-al kisebb pontyocska is követte őt, a hasonlóan felkínált „Signal”-ra.

Hírek képei: nincs_siker_1-1600.jpg Hírek képei: nincs_siker_a-nyero-izek.jpg Hírek képei: nincs_siker_2-1580.jpg

A nyerő ízek és a velük fogott halak

Ezzel a két ízzel csalizott botjaim folyamatosan adták a halat, míg a másik két botom csak elvétve egy-egy darabot, ezért rengeteget kombináltam velük. Cserélgettem az ízeket, a helyeket és az etetési módon is változtattam. Nem kellett sok idő, hogy kiderüljön, kevés a megfelelő íz kiválasztása, rengeteg múlott a felkínáláson, a mederminőségen és az etetésen. A nyerő kombináció a hóemberként felkínált csali volt a lágyiszapos átmeneti részeken, viszonylag sok magmixes etetéssel, de nem úgy mint nyáron,  hanem szinte az etetés szélét meghorgászva. Úgy gondolom, hogy viszonylag sok darabosabb példány tartózkodott az etetés közelében, és az „erősebb győz” elvet erősítve „kitúrták” az apróbbakat az etetésről.

Hírek képei: nincs_siker_c.jpg

A siker egyik kulcsa a magmixes etetés volt, melyet bójánként naponta 2-3 alkalommal megismételtem. Alkalmanként és bójánként 1-2kg magmix, 20 szem pellet és nagyjából ugyanannyi bojli alkotta. A köztes időszakban kapásonként mindössze 6-8 szem bojlit plusz pelletet szórtam viszonylag nagy területre a csalim köré.

Folyamatosan tartottam  a kapcsolatot két ismerősömmel, akik a tó mélyebb részén horgásztak. Mivel Nekik csak töredék kapásszámuk volt mint nekem, ismét bebizonyosodott, hogy a helyválasztásnak mekkora jelentősége van ilyenkor is. Volt olyan horgász is a parton, aki egyetlen halért ülte végig az ötnapos túráját.
Éjszakára nagyon lehűlt az idő, ami jellemezővé is vált a túra során. Nem volt ritka a fagypont alatti hőmérséklet, ezért különös figyelmet kellett szentelni a megfelelő öltözékre, a csónakba történő ki- beszálláskor, illetve szákolásnál. Elég ilyenkor egy rossz mozdulat, és akár tragédiába is végződhet horgászatunk!

A napfelkelte, a nap első sugarainak melegsége szinte megváltásként hatott reggelente, a madarak csicsergése forrósággal öntötte el a szívemet.
Egy picit ismét átvariáltam a kevésbé működő bójákat, illetve mivel a helyben bíztam, újabb csalikat tettem fel. Vannak favorit ízek, amik ilyenkor működni szoktak, az ilyen alkalom tökéletes arra, hogy újabbakról szerezzen tapasztalatot az ember.
A második nap is rendkívül mozgalmasan telt. Szinte az jellemezte a horgászat ezen szakaszát, hogy kiértem az egyik bottal és már indultam is befele a másikkal. Csak a 15kg körüli halakat hoztam ki, a többit azonnal útjára engedtem még odabent, sokszor szákolás nélkül.

Tipp:
Idő- és akkumulátorkímélő megoldás ilyenkor, ha minden bójához tartozó ízből van a csónakban egy kis „egységcsomag”, etetésre szánt csalikkal, felcsalizott tartalék előkével. Ezek nélkül szinte sosem indulok fárasztani.

Szebbnél szebb halakat sikerült átmeneti fogságba ejtenem, köztük egy szépséges 16,50kg-os tükröst, mely annyira jó harcos volt, hogy hosszú percekig még csak a csónak közelébe sem tudtam kényszeríteni. Élmény volt a végletekig lefinomított szerelékkel fárasztani. Az 1,75lbs bot spicce sokszor a vízig hajolt, de biztos voltam benne, hogy a megfelelő szerelékem mellett maximum csak egy rossz akadás miatt veszthetek halat.

Hírek képei: nincs_siker_3-1650.jpg

16,50-es

A rengeteg kapás miatt alkalmam volt kipróbálni új szerelékeket, igazi teszthorgászattá vált a túra. Alig tudtam pihenni, amit persze nem bántam, és hamar sikerült is lemerítenem az első két akkumulátoromat. Szerencsére készültem belőlük bőven, így két darabot folyamatosan ki tudtam küldeni töltetni, biztosítva a kényelmesebb mozgást a nyílt vízen. A kapások zöme egy-két csippanásból állt, pár centiméteres húzás, vagy ejtés a swingeren. Óriási jelentősége volt számomra annak, hogy a távjelzőm messze a parttól, fárasztás közben is megbízhatóan jelezte az esetleges érdeklődéseket a csalim után. Az alacsony vízállás miatt sokszor elakadt a főzsinórom a meder közeli növényzetben, és ha nem azonnal reagáltam, már csak újra csalizásnál szembesültem azzal, hogy bizony halam van/volt a szerelékem végén. Ezért bármennyire is fárasztó túra volt, maximálisan megkövetelte az éberséget, a figyelmet.
Ritka az olyan horgászat, amikor  folyamatosan vízen van az ember, de ez azok közé tartozott. A fotózást nagyon megnehezítette a fáradtság és az, hogy nem volt hozzá segítségem. Szerencsére van némi kis rutinom hozzá, mivel horgászataim nagy részét egyedül művelem, de profi fotókat sajnos nehéz késleltetős módszerrel készíteni.

A harmadik napom egy kicsit nyugisabb volt. Voltak olyan 30-40 percek, amikor nem volt kapásom, ezért kihasználtam az időt egy pár darab fotó készítésére, melyek cikkekhez kellettek.
Aztán estére egy újabb erőteljesebb etetés hatására ismét beindultak a halak és sikerült megfognom –mint utólag kiderült- a túra halát, egy 18,20kg-os tükrös személyében.

Hírek képei: nincs_siker_4-1820.jpg

18,20-as

Különösen örültem neki, mert egy olyan kísérleti előkevariációval fogtam, mely amúgy az egész túra alatt hibátlanul működött. Úgy gondolom, hogy erről érdemesebb lesz majd szót ejtenem bővebben, egy későbbi írásban…
Az utolsó éjszakám nagyon mozgalmasan telt, egy percet sem aludtam, folyamatosan vízen voltam. A horgászat utolsó harmadára sikerült találnom újabb két olyan ízt, melyek iránt fokozottabb érdeklődést nyilvánítottak a halak.

Hírek képei: nincs_siker_dsc06090.jpg

Prawn & Pepper - Instant Frenzy

Nagyon elfáradtam a végére, és az összepakolásra is úgy kellett „összelopnom” az időt, amikor persze a halak engedték végezni a folyamatot. Fájó szívvel rámoltam a táskákat az autóba, mert szívem szerint maradtam volna még pár napot. Ritka az ember életében, amikor ennyire sikerül belenyúlni a közepébe.

Ha meg kellene saccolni a megfogott mennyiséget, nagy számot kellene mondanom. Sikerült megfelelően és gyorsan alkalmazkodni a körülményekhez, és ez meghozta a gyümölcsét. Igazán nagyot sajnos nem sikerült fogni, de aminek különösen örülök, hogy apróbbat sem, és a halvesztésem is nagyon minimális volt. A 9db 15kg fölötti hal, meg feltette a koronát erre a négy napra. Az utolsót közülük már akkor fogtam, amikor szinte már csak a csónak és a botok voltak a parton.

Hírek képei: nincs_siker_5-1500.jpg

Ez a kereken 15kg-os hibátlan töves, méltó befejezése volt a túrának. Örvendetes volt, hogy szinte kivétel nélkül szép, egészséges példányokat sikerült fogni, és küzdelmes volt a fárasztásuk

Miután mindent sikerült összepakolnom, vetettem egy szokásos utolsó pillantást a vízre, megköszöntem neki ezt a csodálatos, feledhetetlen pár napot, amivel megajándékozott. Tanulságos és nagyon jól sikerült túrát zártam, mindenkinek hasonló évkezdést kívánok!

Inhof András - STRABAITS TEAM

Hozzászólások
#1superdanee - 2012.04.18 12:31:39
Hi Grass!

Kicsit megkésve reagálok, és csak annyit mondok: A mindensééééééééégedet má' megint! :)

Vigyázz magadra, üdv.: Dani
#2grass - 2012.04.18 09:22:36
Sziasztok!
Először is köszi a hozzászólásokat! :)
Tofek: baxki ne hozz már kellemetlen helyzetbe! :) Egyszerű horgász vagyok, aki él-hal a módszerért és -bár sokszor nyűgös-, de szereti írott formában ezt elétek tárni. Az igazi öröm, a Ti pozitív visszajelzésetek.!f!
Novi, Hudo: igyexem, mint mindig ;)
Mcs: úgy gondolom ezt csak így lehet csinálni. Mert függetlenül 1-1 túra eredményétől, keserű szájízzel csak akkor térhetünk haza, ha nem tettünk meg mindent a siker érdekében...
#3hudo - 2012.04.18 09:15:05
Szia mcs! Nyugodtan írhatsz neveket! Független oldal vagyunk!
#4mcs - 2012.04.18 07:55:56
Helló Andris,

Már az újságban történt megjelenéskor tetszett a cikk, és nagyon találó a címe. Én azok közé tartozom akiknek sokat kell dolgozni, hogy sikeres legyen, de bízom benne, hogy a munka és a tanulás meghozza majd az eredményt. Az ominózus újságban (nem tudom, hogy leírhatom-e a nevét) az új cikked is tetszik az előkékről. Jó buli esténként kötögetni, próbálgatni, hogy hogyan is fekszik majd a vízben.

Gratula még1x-r.

üdv: mcs
#5tamastata - 2012.04.17 19:02:02
Nagyon jó a cikk és örülök hogy siker a túrá.További sok sikert és jó fogast!!!!g!!u1!
#6hudo - 2012.04.17 08:29:40
Szia grass!
Kösz a cikket! Szeretlek olvasni!!e!
#7Novi - 2012.04.16 21:41:39
Anno Csarsz oldalán már ;o) megírtam mit gondolok...
>;-))
#8Tofek - 2012.04.16 06:20:00
Drága barátom!

Azt gondolom sokan tanulunk az írásaidból, profinak/kezdőnek egyaránt van tőled tanulnivalója, hiszen aki egyszer is horgászott veled tudja mennyire törekszel mindig a "tökéletesre" és milyen fanatizmussal űzöd ezt a sportot/hobbit.
Örülök és büszke vagyok arra hogy ismerhetlek!
További sok sikert és remélem sok-sok írást olvashatunk még tőled!!f!
#9janos - 2012.04.15 19:47:36
Gratulálok!!!!e!
#10bélaboile - 2012.04.15 16:12:29
gratulálok a szép fogásokhoz és a kiválo starbais golyokhoz sok sikert további horgászatokhoz baráti !e!!u1!üdvőzlettel!e!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.