Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Amatőr Bojlisok Kiváltsága JFK ABK Team - SBS főzött bojlik tesztje (Az álom folytatódik)
Cikkek

Amatőr Bojlisok Kiváltsága

JFK ABK Team

SBS főzött bojlik tesztje

(Az álom folytatódik)

Az előző cikkhez képest (katt) most arra szeretnék rámutatni, hogy a főzött bojlikkal is lehetünk eredményesek, nem fontos hogy oldódjon, de mégis "dolgoznia" kell a csalinak a vízben tehát folyamatosan engednie kell magából az íz- és illatanyagokat. Ezt a tulajdonságot növelhetjük különböző dipekkel, locsolókkal, pordipekkel....

Kovács Zoltántól (SBS Tactical Baits) kapott bázis mixek között volt epres és squid-octopus ízesítésű is, az ő tanácsára a két mixet megfeleztük, a squid-octopust az epressel .összekevertük így három ízvilágú: eper, squid-octopus, squid-octopus-eper csalink lett. Így felfegyverkezve a csalik legörgetése, és kifőzése-szárítása után újból elindultunk a Joker-tó felé.......

Hírek képei: jfk_csodacsapat.jpg
Itt még az alapanyagokkal

Az első 24 óra

A választás azért ismét erre a vízre esett, hogy lássuk, milyen különbségeket mutatnak a főzött csalik az oldódóhoz képest ugyanazon a vízen.
Húsvét hétvégéjére esett az idei első olyan horgászat, amikor az este közeledtével nem kellett összepakolni és hazamenni, hanem maradhatunk és "élvezhettük" az éjszakát. Vagyis csak én élvezhettem mert csapattársaimnak más dolga volt (szerintem csak a hidegtől féltek), de azért nem voltam egyedül az éj sötétjében, mert nem messze tőlem egy szlovák család horgászott, és láss csodát ők is bojliztak. Gyorsan összebarátkoztunk és én csak meséltem-meséltem, hogy ABK, meg hogy Hudomiet János (kicsit furcsállották a nevét) meg hogy, Amatőr Bojlisok Kiváltsága, SBS, stb....
Ők csak hallgattak-hallgattak aztán jobbnak látták, ha inkább adnak egy kis pálinkát, mert ez már nekik is sok volt,de azért tetszett nekik ez az egész történet, bár kicsit furcsának találták, hogy mi ebben a "biznisz".
Mivel a halak nagy érdeklődést nem mutattak, így kicsit hosszabban időztem náluk, majd egy váratlan pillanatban a botjaim felől éles sípolást hallottam........kapás! A botok felé igyekezve a húzás egyre erősödött, de odaérve és ráemelve a botra meglepően gyenge ellenállást éreztem. A hal viszonylag könnyen megadta magát, és nem tartozott a "nagyok" táborába, de azért járt neki a kíméletes bánásmód. A csali, amire megéhezett egy szem főzött epres bojli volt.
Az éjszaka folyamán éjfélig öt halat sikerült fognom, de egyik sem érte el az öt kg-os súlyhatárt…
Öt óra körül a kapásjelzőm hangjára ébredtem, de a sátorból a fejemet kidugva szembesültem azzal, hogy csak Karcsi barátomék érkeztek meg, és rá jellemzően természetesen ezt találta a leghumánusabb ébresztésnek.
Rövid tanakodás után úgy döntöttünk, tábort bontok és Karcsiékkal közösen új helyet keresünk.
Az "új hely" 300 méterre volt az előzőtől, de így pont a tó közepén lévő sziget sarkát tudtuk meghorgászni, ami, mint később kiderült, nagyon jó választás volt.
A viszonylag nagy távolság miatt (140-150méter) a behordós horgászatot választottuk. A csali az egyik boton: egy szem SBS Squid-octopus bázis mixből készült főzött csali és egy szem SBS ananászos fluoro pop-up bojli, hóemberes csalizással, a másikon SBS squid-octopus - eper bojli és SBS Ace Lombworm pop-up.
Az SBS videókról ellesett technikával, (amit Kovács Zoli mutatott be) a csónakból a bottal kitapogatva pontosan a törés szélére helyeztük csalijainkat. A horog köré minden alkalommal 4-5 szem halas pelletet és pár szem bojlit szórtunk. Közben az idő egyre borúsabb lett.
Sajnos csónakmotor híján, az evezéssel nem kis meló a csalik behordása, pláne akkor nem, ha még a partra sem tudsz kiérni, mert a lerakott csalit rögtön húzza valami.Ugyanis velünk is ez történt. Még ki sem értünk, de a csalimat már húzta is egy 9 kg-os tőponty, persze a fárasztás elején csónakba akartunk szállni, de nem tudtunk, mert a másik botomon is folyamatos húzós kapás jelentkezett, így maradt a partról fárasztás.

Hírek képei: jfk_abk_abk_1.jpg

Kettős öröm

Hírek képei: jfk_abk_abk_2.jpg

Hetes az epresre

Hírek képei: jfk_abk_abk_3.jpg

A sokadik tükrös a squid-octopus-eper kombinációra

Hírek képei: jfk_abk_abk_5.jpg
Tőponty a sziget széléről

Estig sikerült fognunk elég sok halat, de sajnos a bűvös 10 kg-os határt nem tudtuk átlépni, ami furcsa volt, hiszen tudjuk, hogy sok nagytestű ponty él a tóban. Ezért eldöntöttük hogy a következő horgászaton valamit kitalálunk a szelektálás érdekében.

A második bevetés

A második "bevetésen" az előző horgászatból tanulva, azért hogy elérjük a 10+os határt változtatnunk kellett.
Most hárman próbáltunk célzottan nagyhalat fogni. Ez a kapások számán is meglátszott.
A csali most is squid-octopus, de a szelektálás miatt egyszerre 3 szem volt a hajszálelőkére fűzve. A halak nem mutattak nagy érdeklődést egészen a délutáni órákig, amikor hirtelen Karcsi barátom jelzője megcsippant, azután folyamatos húzós kapássá „fejlődött”. Rögtön csónakba szálltunk, mivel a végszerelék egy víz alatti bokor mellé volt lerakva, és féltünk hogy a hal ott keres menedéket, azonban félelmünk alaptalan volt, ugyanis az "ellenfél" a nyílt víz felé vette az irányt. Közben záporoztak kérdéseink Kareszre: „Na mit érzel? Jó hal lesz?”
Közben próbáltam kamerázni, aminek az lett az eredménye, hogy majdnem a vízbe estem. Közben a hal egyre feljebb jött, és lassan megpillanthattuk.
Végre! Ez tuti 10 fölötti! A partra érve már vártak ránk egy páran az "érdeklődők" mi meg csak néztünk egymásra és mosolyogtunk, aztán matracra fektetve a halat folyamatosan locsolgattuk amíg Joci barátom nem hozta a mérőzsákot és a mérleget. Na, most meglátjuk mekkora.......11.80 kg nem rekordhal, de mégis boldogok vagyunk!

Hírek képei: jfk_abk_abk_6.jpg

11,80 kg első kapásra!

A körülöttünk állók dicsérete nagyon jól esett, hiszen nem a fogásnak, hanem nekünk szólt: „Mindenkinek így kéne bánni a halakkal, jó látni mennyire szeretitek és tisztelitek a halakat!” –mondták.
Ilyenkor vagyok arra büszke, hogy bojlis lehetek, na meg persze ABK-s!
A nap további részében csak Joci barátom fogott egy 5 -ös körüli pontyot, sajnos nekem aznap nem termett babér, de boldog voltam, mert sikeres volt a mai nap.

Hírek képei: jfk_abk_abk_7.jpg

Jocka szép tövese

Otthon a képeket nézegetve, és átnézve a régebbieket furcsa dologra lettem figyelmes: Karcsi barátom mostani 10+ os halát már tavaly szeptemberben egyszer megfogta.
Ezért a halat egyszerűen csak Karlosnak neveztem el.

A szigeten

Ismét a Jokeren talált minket a reggel, de most csak Karesz és én voltunk jelen. Mivel az előrejelzés szerint nagyon meleg lesz, így jobbnak láttuk ha a tavon lévő kb. 1 hektáros szigeten verünk tanyát.
A tavalyi esőzések miatt részben víz alatt vannak a helyek ahonnan pecázni tudtunk, így a rod-podokat a vízben állítottuk fel, mi pedig a botoktól kb. 30 méterre egy kis tisztáson, pléden ülve és beszélgetve vártuk a kapásokat.
Itt szeretnék kitérni annak a jelentőségére, hogy mivel a parttól 10-15 méterre horgásztunk nagyon sokat jelentett, hogy nem mászkálunk, zörögtünk a botok körül, így megfigyelhettük, hogy a halak szinte a botjaink spicce alatt úszkálnak.
Csalinak M1 oldódó bojlit, M1 pasztát az ólomra gyúrva, oldódó squid-octopus-eper bojlit és squid-octopus method-mixet (szintén az ólomra gyúrva) használtunk. A horgok köré még 15-20 szem halas pelletet is szórtunk.
Az első 2-3 hal a friss telepítésből származó 3-4kg-os tükörponty volt, így ismét bizonyosságot nyert, hogy a pontynak nem kell ismernie a bojlit ahhoz, hogy abban a táplálékot felismerje.
A nagy meleg ellenére jól szórakoztunk, de délutánra azért a nap megtette a hatását, és szép pirosra sütött minket. A szigeten elsétáltam oda, ahonnan jól lehetett látni a sütkérező amurokat, pontyokat, akik az akadók védelmét élvezve napoztak a víz tetején. Csodálatos látványt nyújtottak.
Hirtelen sípolásra lettem figyelmes, meg arra, hogy Karesz kiabál: Feri kapásod van!
A térdig érő vízben, mire a botomhoz értem, a hal már a jobb oldali akadóban volt, de sikerült onnan kivarázsolni. Azután kezdődött a harc......a sokadik kirohanás után lassan megjelentek a buborékok, amik azt jelentették, hogy lassan ellenfelem megadja magát. Egy gyönyörű tőponty körvonala jelent meg előttünk, és így a vízben állva ismét éreztem miért is vagyok "szerelmes" ebbe a hobbiba/sportba: a környezet, a levegő, a halak, az izgalom, a barátaim.....
A hal 10.20 kg súlyú volt és gyönyörű, a fertőtlenítés, a puszi és a fénykép után már úszhatott is vissza! Remélem, találkozunk még, kemény harcos volt.

Hírek képei: jfk_abk_abk_8.jpg

10+os a szigetről

A kötelező pakolászás után, elbúcsúzva a tógazdától, Bélától hazafelé autózva arra gondoltam, mennyi élményt adott nekem/nekünk ez a tó, és vajon mennyit fog még adni...........

Köszönet a csalikért és a praktikákért, amiket ellestünk: Kovács Zoltán /SBS/
Azért, hogy a csalikat ismét tesztelhettük, és minden segítséget megkaptunk: Gáspár Béla /Joker- tó/
És végül, de nem utolsósorban, mindenért: Hudomiet János /ABK/

Tóth Ferenc/Tofek
JFK-ABK Carp Team

Az JFK ABK Team-et 2011-ben az Amatőr Bojlisok Kiváltságában a(z)

Hírek képei: logo_sbs.jpg

támogatta.

Hozzászólások
#1yaxeycarp - 2012.02.07 19:33:15
Szaasztok!
Grat a pecásoknak, meg a krónikásnak is!
Üdv: Yax!
#2pavitomi - 2012.02.07 06:36:17
Gratulálok Tóth úr, nagyon jó lett cikk! !g!!h!
#3kentuckydoktor - 2012.02.06 21:23:44
Gratulálok srácok, jók kis cikk!)) Jó volt olvasni ezen a havas, fagyos estén!! jöhetne már a tavasz!))

Doki
#4tomichef - 2012.02.06 12:44:55
Jól összefoglaltad a pecák alatt tapasztalt dolgokat...olvasmányos érdekes írás.Nekem is a Squid-eper a kedvenc SBS csalim de nekem soluble verzióban:)
Idén ki akarom próbálni a pasztátokat is:)
#5Tofek - 2012.02.06 11:33:16
Köszi Gordi!!f!
Remélem lesz miről írnom!!k!

Üdv:Tofek!h!
#6Gordi - 2012.02.06 11:21:29
Grat az élvezetes cikkhez és reméljük az SBS oldalán is sok kitűnő cikkel találkozunk részedről és természetesen még itt is.
És sok sikert az SBS csapatában!
!f!
#7Maci - 2012.02.06 08:45:27
Gyönyörű halak és nagyszerű horgászok. Nagyon jó a cikk. Én is kezdek elgondolkozni, hogy kipróbálok idén 1-2 fajta bogyót az SBS-től. A cikksorozat és az SBS honlapján lévő Rainbow-s videók eléggé meggyőzőek !a!

Hajrá ABK!!! !f!
#8Tofek - 2012.02.06 06:35:47
Köszönöm hudo hogy lehetőségünk nyílt arra hogy tesztelhettünk!!f!
Talán sokan tudjátok(talán nem)sok-sok mindent köszönhetek ennek a klubnak és alapítójának!Rengeteg barátot szép emléket köszönhetek nekik.
A 2012-es év fordulópont az életemben hiszen hivatalosan is az SBS csapatát erősítem!!k!Látjátok ezért érdemes "dolgozni" és mindent megtenni hiszen az álmok valóra válnak,persze csak akkor ha tesztek érte!!e!
Köszönet:Kovács Zoltán(SBS),Hudomiet János(ABK),és az SBS Happy Carp Gang-nek(Gaben,Danee,Otti).

Csók mindenkinek:Tofek!u2!
#9aubeliotto - 2012.02.05 19:29:26
#10Tomi - 2012.02.05 18:43:31
Ez nagyszerű cikk!!! A szlovák résznél sírtam..!d!

Egyre jobban erősödik bennem a vágy, hogy kipróbáljam az SBS csalikat!! Főleg, hogy a squid-octopus-eper íz, ami nagyon tetszik, és látom jól működik!

Grat. a cikkhez!!! !g! és hajrá ABK
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.