Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Visszatérés! Avagy "Vadvízi túra újra" - meg újra! (Grass)
Cikkek

Hirtelen felindulásból jött az ötlet, de ez nem újszerű nálam. Alig pár hete zártam sikeres túrát egy csodálatos vízen, kiszakadva egy picit a civilizációból, máris oda koncentrálódtak újfent a gondolataim. Mivel kedvenc vizemen szinte egyik napról a másikra csökkentették  a vízszintet vagy 70cm-el, ellehetetlenítve a normális horgászatot, úgy döntöttem ismét ellátogatok oda.

Fel is vettem barátommal a kapcsolatot, hogy a halak étvágya iránt érdeklődjek, de sokkal okosabb nem lettem, mert azóta Ő is csak pár napot volt lenn, azt is többnyire süllőzéssel töltötte. Így hát úgy döntöttem, maximum pihenek egy jót, de mindenképpen megpróbálok becserkészni egy-két szebb példányt a pontyok közül.

Munkám pici átszervezése után megbeszéltem egy november végi hosszú hétvégét vendéglátómmal, egy csütörtök délutántól-vasárnap kora délutánig kiterjedő időszakra. Készségesen állt rendelkezésemre, viszont egyéb elfoglaltságából adódóan az előetetést nem tudta felvállalni csak úgy, hogy előző péntek estétől-hétfő hajnalig szór, a fennmaradt bő három nap meg „pihenteti” a helyet.

Ez is több mint a semmi, így ebbe is maradtunk. A két meghorgászni kívánt rész az „új” tuskós és a bevált szemközti kagylós szakasz volt. Elláttam hát a csalikkal és lelkére kötöttem, hogy minimális mennyiséget szórjon egészen az utolsó etetésig, akkor pedig bójánként nagyjából 0,5kg bojlit, 3kg magot és 3kg pelletet.

Az idő szokás szerint hamar elszállt. Hétfőn megkaptam a kulcsot, majd a harmadik ébredés után már robogtam is egyre távolabb a város zajától.

Megérkezvén új arcát mutatta a környék. Az elmúlt napok hűvös, szeles és esős időjárásának köszönhetően a nádas megbarnult, a fák elejtették lombkoronáikat, a víz eszméletlenül letisztult és lehűlt! A hőmérő a vízfelszín közelében 6 fokot mutatott. Ennek tudatában választottam csalit a Starbaits palettájáról.

Mivel ilyenkor még nagyobb jelentősége van a megfelelő csali kiválasztásnak, így két korábban hideg vízben is nagyon jó működő golyóra esett a választásom. A Performance Concept széria Instinct Factor és a Pro Biotic Red csalijai kaptak bizalmat.

news: grass_vadvizi2_1.jpgA csalik

Az előbbit a szemközti bójához, míg utóbbit az akadó mellé szántam. Mivel, minél vonzobbá kívántam tenni csalijaimat, még otthon felcsaliztam 3-4 előkét hóember jelleggel és az ízhez rendelt dippes tégelybe áztattam őket fajtánként. Úgy terveztem, hogy ezeket majd minden előkecserénél pótlom, hogy legyen a csaliknak idejük megfelelő mennyiségű íz- és illatanyagot magukba szívniuk. A Pro Bioticot oly módon fűztem fel, hogy a 24mm-es golyót megfaragtam egy nagyjából 18-as hengerré és egy 18mm-es pop upot fűztem a végébe.

news: grass_vadvizi2_2.jpgInstinct dippelve...

news: grass_vadvizi2_3.jpg...Probiotic szintén

Mivel elég korán sötétedik már ilyenkor, gyorsan összeállítottam a szereléket, mely semmiben nem tért el a múltkoritól, vagyis:

-2,75lbs/12ft botok

-31-es főzsinór

-50-es kagylóálló előtét

-Starbaits Run Rig Kit

-Combi rig variációk

-4es horgok (Strabaits Sb400, Sb300)

A bójákat pontosan ugyanoda tettem ahová a múltkor és a botok is gyorsan bekerültek a helyükre, mivel az eső elkezdett szemerkélni.  Nagyon minimálisat etettem, 1-1 marék mag, és 10-12 szem bojli illetve 5-5 szem nagyméretű pellet bójánként.

A táborállítást nem nagyon bonyolítottam. Szokásos fél sátor a stég mögé, illetve egy oldalfalas ernyő a csaliknak. A hideg elleni védelemről a nemrég beszerzett Starbaits Challenger 4 évszakos hálózsák gondoskodott, mely a fagypont közeli hűvös éjszakákon is komfortos védelmet nyújtott már a közelmúltban. Most sokan azt fogjátok mondani, hogy elfogult vagyok, de komolyan ez az eddigi legjobb hálózsák, amit valaha is használtam. Örültem, hogy megleptem vele magam. Kacsintás

Sikerült mindent még világosban elrendezni és a sötét beálltával egyre több pontyugrást lehetett hallani, ráadásul „jó irányból”, ami mindenképpen bíztató volt. Elrendeztem mindent és magányosságomban viszonylag korán nyugovóra tértem.

Sokáig nem történt semmi, majd éjjel 1 körül az Instincttel csalizott jobbos botomon, folyamatos húzással jelentkezett első halam. Nagyon párás, ködös éjszaka volt, de biztonsággal mertem csónakba szállni annak tudatában, hogy a zsebemben lapul a nélkülözhetetlen Gps-em. Hihetetlen nagy segítség ilyen körülmények közt egy ilyen kis műszer! Negyedórás küzdelem után már a matracon pihent vendégem és boldogan konstatáltam, hogy jó halat merítettem. Még benn előkét cseréltem majd bekapcsolva navigációs társam megkerestem a bóját, és csekélyke ráetetés és a szerelék leengedése után a stég mellé kormányoztam csónakom. A digitális mérlegem virtuális nyelve kerek 12kg-ot mutatott.

news: grass_vadvizi2_4.jpg12-es nyurga

Gyorsan készítettem pár fotót, majd elbúcsúztunk egymástól. Visszabújtam a hálózsákomba, de még mielőtt bemelegedtem volna a másik botom swingere is felcsúszott a jelzőig és a zsinór is folyamatosan szaladt lefelé. A második halam sem adta könnyebben magát. Szákolás után még odabenn megmértem, de mivel „csak” bő nyolcas volt a tövesem, így még akkor útnak engedtem és az előző koreográfiát lekoppintva beparkoltam a stég mellé. Érdekes és félelmetes volt, hogy akkorra a parton még éppen csak volt némi köd, de a vízen pár méterrel beljebb már a botspiccet sem láttam szinte.

Pirkadatig még sikerült pár pontyot szákolnom, de a tízes súlyhatárt egyik sem haladta meg. Örültem, hogy jól választottam, mert mindkét bojlim működőnek bizonyult ilyen körülmények közt. Aztán ahogy kivilágosodott, a kapások száma is lecsökkent.

Egész nap ködös, taknyos idő volt, olyan igazi bennalvós, Tv nézős, amihez persze lehetőségem nem volt. Egy kis rendet raktam a porta körül, összegereblyéztem a leveleket, beraktároztam pár farönköt, faágat egy esetleges esti tűzrakáshoz. A munkálatokat egy-egy kapás zavarta csak meg, de értékelhetőt nem fogtam.

A nappal hamar elment, szinte észre sem vettem. Egész nap nem ettem semmit így az esti betárazás után előkészítettem mindent egy kis tűzrakáshoz. Kicsit enyhült az idő, és holdvilágos éjszakának néztem elébe. A tüzem majdnem éjfélig kitartott, melynek parazsán felmelegítettem egy konzervet. Rég nem esett ilyen jól étel mint most, annyira úrrá lett rajtam az éhség.

A ma esti első kapásom egy nagyon rendes hal személyében érkezett, mert megvárta míg befejezem a vacsorámat. Az akadó mellől jött a Pro Biotic-ra. Gyorsan beugrott a fa mögé, így laza zsinórral fölé mentem, majd miután lefűztem egy ágról pár perces fárasztás után megadta magát. Olyan sötét sárga színezetű volt, hogy egy pillanatig azt hittem Koit fogtam. Legnagyobb bánatomra hamar bebizonyosodott, hogy nem az, de azért nem bánkódtam, mert 11 kilót nyomott.

news: grass_vadvizi2_5.jpg11,10kg-os töves

A farok úszója aránytalan volt, de ez valami korábbi történet lehetett,és nem is látszott csonkolásnyom.

Kis noteszembe még el sem könyveltem a történteket, ismét elindult ugyanaz a bot, ugyanúgy beugorván az akadó mögé. Fölémentem gyorsan, de nem tudtam lefűzni az ágról! Nagyon sokat küszködtem, mire a kampómmal megtaláltam a zsinór akadó mögötti részét. Elég rövid rész volt, így az elvágott zsinórokat csak nehezen tudtam összekötni egy sikeres fárasztáshoz, de sikerült. Meglett a hal, mely egy éppen hét feletti töves volt, úgyhogy rögtön visszaengedtem, majd kivágva a felesleges csomót, újrakötöttem a főzsinórt a kagylóállóval és úgy csaliztam újra a botom. Szinte biztos voltam benne, hogy ma éjszakára ezt a bóját elfelejthetem.

A stéghez közeledvén arra figyeltem fel, hogy fejlámpám fényében valami nagyon furcsán áll a másik zsinórom. A swinger beejtve, a zsinórom totál belazulva fogadott, ráadásul teljesen más irányba állt, mint ahova tettem. Gyorsan botot cseréltem, majd felvettem a kontaktust a hallal. Megvolt, de nem mertem erőltetni,mert nem tudtam mennyire lazulhatott meg a horog a sebben. Éreztem, hogy nem lesz rossz hal, ezért türelmesen fárasztottam. Jó húszpercnyi fárasztás után lélegezhettem fel, amikor már merítőben volt az ellenfelem. A horog végül is nagyon jól ült és mivel szebb hal volt így nem húztam az időt odabenn az előkecserével.

A mérlegem számai tizenháromfelet mutattak. Gyönyörűséges nyurga volt. Pár digitális kockán megörökítettem, majd körültekintően útnak engedtem.

news: grass_vadvizi2_6.jpg
13,50-es nyurga

Ismét csónakba szálltam, és még befelé lecseréltem az előkét. Csekély ráetetés után már jöttem is kifele a bottal. A parázsra rádobtam még pár gallyat és papírt, majd miután begyulladt, melléültem a tűznek. Egy picit átmelegedtem, majd úgy bújtam be újra az ágyamba. Reggelig már nem történt semmi, persze nem bántam volna, ha ez nem így alakul, de nem vagyok telhetetlen. Nem gondoltam volna túra előtt, hogy megint bele tudok nyúlni egy jó pecába. Arról  álmodozni sem mertem, hogy ezzel még nincs vége.

Álmomból egy csippanásra ébredtem. Szemeim a jelzőkre szegeztem azonnal. Aztán még egy csipp, majd komótosan el kezdett a jobbos orsómról peregni a zsinór. Bevágás után kemény ellenállást éreztem, egy darabig csak mozdulatlan nagy terhet. Aztán pár másodperc múltán egy-egy rúgást a zsinór végéről. Csónakkal felé álltam és elkezdődött a harc. Hatalmas élmény volt a tiszta vízben szinte minden mozzanatát átélni. Jó húsz percig küzdöttünk egymással, mire merítő mellé tudtam kényszeríteni. Olyan 13 körülinek saccoltam ezt is, de beemelvén a csónakba éreztem, hogy több lesz annál. A matracon egy pocakos szépséges tövest feküdt, mely „levegő” után kapkodva szinte belenézett a szemembe, kétségbeesvén, hogy most mi lesz. Azonnal kimentem vele, majd kicsi vizet locsolva a kopoltyúfedője mögé, belehelyeztem a mérlegelő zsákba, és azt az azelőtt letárázott mérlegre akasztottam. Imádkoztam, hogy ne csaljon a megérzésem és legalább tizenöt kilót mutasson a mérleg! Az égiek meghallgattak, mert 16,10kg-nál merevedtek ki a számok. Juhúúúúúú, ismét egy szép hal! Szívem szerint beleordítottam volna a nagy csendbe.

news: grass_vadvizi2_7.jpg
16,10-es töves

Megörökítés után lehasaltam a stégre, a matracot a víz fodrozódó bölcsőjére tettem, majd én is belenéztem ellenfelem szemébe. Látod? Nem kell félni. Rajtam nem fog múlni az életed! Szeretnék még találkozni Veled! Majd egyik kezemmel kifordítottam a matracból míg a másikkal végigsimítottam csúszós testét, miközben komótosan visszatért éltető elemébe és a lakhelye felé vette az irányt.

Nagyon fel voltam pörögve, az adrenalin szintem szinte az egekben volt. Újrahúztam a botom, megfőztem a kávém, és úgy voltam vele, hogy ha most kellene összepakolnom, már azt sem bánnám. Csöndesen ültem a székemben és néztem a tájat minden irányban. Élveztem a csendet, mely talán a rossz időnek is köszönhető, egy embert sem láttam semerre.

A nappal újfent eseménytelenül kezdődött. Megreggeliztem, majd székemben bekapcsoltam a  laptopom és kóboroltam a világhálón össze-vissza. A nagy csendet egyre közeledő léptek törték meg. Sanyi bácsi közeledett, a halőr, akivel tavaly is találkoztam. Megismert, baráti jobbosát nyújtotta felém, majd miután kitárgyaltunk mindent elvégezte a kötelező bejegyzését. Megmutogattam neki a fotómasina által készített képeket erről, és az  elmúlt túráról is. Megveregette vállam, beszélgettünk vagy egy órát, majd elköszönt és útjára indult.

Délutánig csak pár pontyot sikerült fognom 4-9kg közt. Volt időm bekészíteni estére pár gallyat, és egy kis rendet tenni a szerelékes táskámban. Újrahúzás után meggyújtottam  a tüzet és nekikezdtem az utolsó éjszakámnak. A halak valamivel korábban lettek aktívak mint eddig, mert már 7 órakor kapásom volt. A balosról fogtam egy szűk kilencest, majd úgy két órára rá ugyanonnan egy ötös formát. A tüzem már éppen csak parázslott, amikor a jobbosról is fogtam egy hasonlót, majd ahogy a tűz is kialudt, a jelzők is elnémultak.

Nyugovóra tértem, és hajnalig már semmi sem kényszerített ki a meleg hálózsákomból. Hajnalban az első halam egy bő hetes volt a kagylós részről, aztán a következő - ami a testvére is lehetett akár - az akadóból. Utóbbi volt az első- és mint végül kiderült utolsó tükrösöm a túra alatt. Pirkadt és már majdnem ismét úrrá lett rajtam az álom, amikor a balosom újból becsippant. Még mielőtt elindult volna vele, odaléptem  a bot mellé, így időben el tudtam húzni az akadó mellől. Éreztem, hogy ez sem rossz hal, és jó 20-30m zsinór becsévélése után csónakba szálltam. Talán 10 percig sem tartott a küzdelem, szintén a matracon pihegett az újabb nyurgatestűm. Még benn előkét cseréltem és úgy jöttünk ki.  Kinn a szokásos procedúra (mérleg-fotó-puszi-pá) után újabb tíz felettit könyvelhettem el.

news: grass_vadvizi2_8.jpg
12,50-es nyurgatestű

Visszafeküdni már nem volt kedvem. Később az ágyamat kitettem a nap nem túl erős sugaraiba a mielőbbi száradás reményében és a hálózsákot is kiterítettem. Elkészítettem a kávémat és elkezdtem összepakolni. Majd rendbetettem a partot is, összetakarítottam a tűzrakó hely környékét, és a lakást is, a magam módján. Úgy döntöttem, hogy a következő kapásnál kiszedem a bójákat és maximum addig horgászok még, ameddig el nem kelnek a csalijaim. Ez az idő fél tíz magasságában jött el, amikor is a jobbosom adott egy nyolcas formát. Kivettem mindkét bójám de természetesen ezt a szereléket még utoljára helyére tettem.

Délre össze voltam pakolva mindennel, már csak a botok voltak benn. Kitűztem a 13 órát annak az időpontnak, ami haladékul szolgál a halaknak, hogy elhúzzák valamelyik csalimat. Majd 13 órakor ezt meghosszabbítottam egy órával… Nehéz ilyenkor abbahagyni a horgászatot, persze gondolom ezt az érzést nem kell bemutatni senkinek! Megérte várni, mert a jobbosom ismét elhúzta egy ötösforma. Ezt a botot már nem húztam újra, így csak egy bottal vártam a két órát, amire ráhúztam megint egy felet. Majd mivel semmi nem történt, úrrá lettem magamon és kivettem az utolsó botot is. Összepakoltam, majd a szokásos vízre pillantás után elindultam hazafelé.

Nagyon örültem annak, hogy ez alatt  a röpke kis idő alatt is sikerült eredményesen zárni a horgászatot. A csalikban most sem csalódtam, kezdem megszokni, hogy vannak csalik a saját kreálmányon  túl is.

Remélem nem untattalak benneteket, köszönöm ha végig olvastátok!

Inhof András – grass- Starbaits Team

Hozzászólások
#1grass - 2011.03.31 12:11:21
isis=iskolás !e!
#2grass - 2011.03.31 12:10:28
Köszi a biztatást! !u!
Igyexem olyat írni, amit én is szívesen olvasnék. Nem mindig sikerül, de igyexem !sz!
Druszám, köszi a kicsi(nagy)jány nevében. Jövöre már isis, a kicsi szerepet a fiúcska vette át !f!
#3Tofek - 2011.03.31 12:01:35
Szia Grass!

Tényleg nagyon profi kezdesz lenni!!!!!f!
De azért a következő ABK-s rendezvényen már kötelező ott lened!
Gratula az íráshoz meg a halakhoz! Nagyon jó lett!!a!

Üdv:Tofek
#4Novi - 2011.03.30 19:33:17
Szia Druszám!
Egyre jobban írsz /s hogy mi lesz kettőre, azt még nemtom ;o)/. Tecc', hogy sallangmentesen, lényegretörően, de nem szűkmarkúan bánsz a szavakkal..., nem elhamarkodottan összecsapva. Szal jó volt olvasni.
Gratula a halakhoz és a jegyzetedhez is.
Idénre legalább hasonló élményeket kívánok.
Csók /a kicsi?lyánynak is/: Novi >;-))
#5yaxeycarp - 2011.03.30 18:25:31
Gratulálok Koma! Ez megint egy jól sikerült írás, gyönyörű halakkal.!g!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.