Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Amatőr Bojlisok Kiváltsága: Frissesség MAX CARP módra.. (Czofy)
Cikkek

Frissesség MAX-CARP módra

pontyoknak szervírozva,

avagy a Kezdetek

Hogy is kezdődött? Az ABK guru, Hudo, egy téli este a PECU-ba* invitált, ahol miről, másról, mint a horgászatról, az ABK-ról és annak lehetőségeiről beszélgettünk. Elmesélte, hogy nemrég megkereste Őt Lemmer Ádám a MAX-CARP hazai forgalmazója, aki felajánlotta termékei tesztelését. Hudo úgy gondolta, (mivel több hasonló felkérést, lehetőséget kapott) hogy átruházza a tagok egy részére a teszteléseket, ennek folyományaként született meg az Amatőr Bojlisok Kiváltsága tesztsorozat. Mivel tudta, hogy elég sok gyári golyót kipróbáltam, és az utóbbi időben sokszor a parton gyúrtam pár marék igazán friss pontycsemegét. Az általam frissen készített golyók látványosan gyorsabban és több halat adtak, mint a zacsisok, nem beszélve arról, hogy egy nagyszerű elfoglaltság, ha van rá időnk. (Sajnos otthon a konyhából kitiltottak, a mai napig nem tudom, hogy miért?)

news: MC00000000000000000000000012.jpg

A parton gyúrt golyóra éhezett meg, a főzés-szárítás után 10 percccel

De térjünk vissza a Max-Carphoz, illetve Hudohoz, aki megkérdezte ismerem-e a fent említett cég termékeit. „Olvastam már róluk, de a termékeikkel a boltokban még nem találkoztam”-válaszoltam. Mihelyt hazaértem bevágódtam a laptop elé, illetve bevágódtam volna, ha drága gyermekeim nem tapadtak volna a közösségi oldalakra, ahol halaszthatatlan „beszélgetéseiket” folytatják nap, mint nap. Miután némi harc árán megkaparintottam a laptopot, az abklub-ról átlinkeltem a maxcarp.hu-ra. Olvasgatás közben megakadt a szemem a fagyasztott bojlikon, mely kíváncsivá tett. Külföldön már nagy teret hódított a fagyasztott bojli, sok cégnek megvannak a saját termékei, csak – szokás szerint – megint mi vagyunk egy lépéssel lemaradva.

A Max Carp termékeinek igényes csomagolása, illetve a leírásokban szereplő ízek, összetevők fajtái megtetszettek, ezért igent mondtam az Amatőr Bojlisok Kiváltságára. Későbbiekben egyeztettünk Ádámmal, és az általam várva-várt találkozó a FEHOVÁ-n jött létre. A Max-Carp standjához érve, elsőre feltűnt a koktélos pohársor végig a pulton, telis-tele igazi „koktélokkal” – elsősorban pontyok számára.

news: MC00000000000000000000000011.jpg

A MAX CARP standja a FEHOVÁ-n.

(Ádám még a bojlis-krosszos motorját is elhozta: hudo)

E poharak szaglászása, tartalmuk ízlelgetése során megállapítottam, hogy sokszor szokatlan, de nagyon harmonikus ízekkel rendelkeztek. Végigszaglásztam és kóstolgattam az összeset, egyiket a másik után, amitől éhes lettem. (Korábbi tapasztalataim azt bizonyítják, hogy ez jó jel.)

news: MC0000000000000000000000005.jpg

MAX CARP Koktélok

Ezek után szemügyre vehettem azokat a dobozokat és tartalmukat, melyekkel a legjobban vártam a „találkozást”, a fagyasztott bojlikkal. Sokan idegenkednek a fagyasztott bojliktól - bezzeg a fagyasztott csirkecombtól, vagy más mélyhűtőből kivett ételtől nem – pedig a funkció ugyanaz;

FAGYASZTÁS= FRISSENTARTÁS

Tehát a végeredmény majdnem olyan, mintha a parton, vagy előző este készítettem volna a golyókat. Ismeretségi körömben sokat használják a fagyasztást szárítás után. A két eljárás azonban csak hasonló. A Max Carp „fagyi” kiolvasztás után ugyanolyan állagú, mint a saját készítésű golyó főzés után. Olyan helyeken, ahol relatív kevés apró hal van, kiengedés után egyből használható éles golyót kapunk, ami a válogatós, esetleg étvágytalan bodnártüskés barátainkat is táplálkozásra ösztönzi. E bojlik túlnyomó része általánosságban minden víztípuson használhatóak, de vannak közöttük specifikusan kifejlesztett iszapos, vízinövényekben gazdag, illetve kavicsbánya tavakra fejlesztett golyók is.

Felhasználási javaslat: Tekintettel arra, hogy a golyók „élesebbek”az átlagosnál, etetni is óvatosabban adagoljuk. Nekem is szokatlan a „kevesebb, néha több” elmélet, mivel sokkal kevesebb etetéssel ugyanazt a hatást érhetjük el, mint a hagyományos etetésnél megszokott mennyiséggel. Fentiek miatt takarékosnak, ne adj’ Isten gazdaságosnak is nevezhetjük, nem csak a pénztárcánkra nézve, hanem a tavak vizeinek minőségére is vigyázva.

Rövidebb túráknál csak annyit veszünk ki a fagyóból, amit elhorgászunk, a többit légmentesen lezárva visszatesszük a hűtőbe.  A túra végén a fel nem használt golyókat másik zacskóba téve, ugyanúgy visszatehetjük a jégre, hogy a következő alkalommal újra felhasználható legyen, így golyók nem száradnak ki, nem repedeznek meg, és nem vesztik el csalogató hatásukat, és hetek múlva nem kell csapágygolyókkal verni a vizet, vagy a horgászboltba rohanni új dobozokért.

Figyelem: Az olvasztás-szárítás mindig hálóban történjen, száraz, közvetlen napfénytől védett helyen!

Ismerőseim, olyan helyeken, ahol sok az apróhal, 2-3 nappal a horgászat előtt előveszik a bojlikat a kívánt mennyiségben és hálóban szárítják a szokványos módon.

Minden bojli rendelkezik a saját ízesítésének megfelelő dippel és pordippel, melyek összekeverésével remek masszát kapunk, melyet ólomra gyúrható pasztaként és „bundaként” is használhatunk.

Senki se értsem félre, nem adom fel más cégek már jól bevált, sokszor bizonyított termékeit, vagy a vízparti kutyulás rituáléját, de egyre kevesebb időm van horgászni, felkészülni. Gondolom, sajnos egyre többen vagyunk így, és ezért egy nagy segítséget kapunk a Max Carp fagyasztott bojlicsaládtól.

A puding próbája az evés, a bojlié a horgászat. Az első megmérettetésre mindössze 24 órás horgászt alkalmával került sor Harsányban, 2010 áprilisában, hideg, esős időben.

news: MC0000000000000000000000002.jpg

Harsányi csendélet

Háromféle „fagyi” vittem magammal: Max Carp Bestseller, Max Carp Amazónia, Max Carp Messiah. Mindegyik botomat más ízesítésű golyókkal csaliztam, a számomra kicsit keskeny, 20-35 méter széles pályán. A szakadó eső és hideg ellenére, a Max Carp bojlikkal, összesen 13 halat fogtam 4 - 11,8 kg között. A Bestseller 7 db, 4-5 kg-os, az Amazonia 4, illetve a Messiah 2 halat adott, viszont ezekkel a golyókkal nagyobb súlyú egyedeket (7-11,8) fogtam. Tehát mindössze 24 óra alatt tudtam szelektálni. A horgászat 10-ik órájában a Bestsellert már nem faggattam tovább, inkább ráálltam a nagyobb egyedsúlyúak adó két másik fajtára. (A Bestseller eltettem versenyre, mert, mint azt későbbi tapasztalataim mutatták kiváló verseny bojli.)

news: MC00000000000000000000000013.jpg

­11,80-as MAX CARP Amazoniával

Köszi: Max Carp, Ádám, Hudo

Czofy, ABK

Ui.: Remélem, a horgászboltosok is felismerik végre, hogy haladni kell a korral, és palettájukat ki kell egészíteni fagyasztott golyókkal, mert erre is lenne igény, és mert más, mint a többi, nem beszélve arról, hogy nem igényel nagy befektetetést.

*PECU=szakrális bojlis hely

Hozzászólások
#1czofy - 2011.03.10 19:27:26
Azért fagyasztunk, hogy friss maradjon. A ZACSIS leves tavaly bekerült a tasiba konzervekkel együtt, de még a Tavaszi HALjáraton is jó lesz.
#2auditamas - 2011.03.08 08:59:10
Oké hogy a minőségnek ára van de én inkább/még ha anyagilag nem is annyira tehetem/ minőségre törekszek. Ezzel nem azt akarom mondani hogy a gyári nem fagyasztott nem jó de valószinü hogy a tárolási feltételei miatt több benne a mesterséges anyag és emiatt szerintem nem az igazi.
#3mig720 - 2011.03.07 17:54:17
sziasztok énis használok fagyasztott bojlikat és télleg jó persze sajátot. ÉN kérdeztem gyártóktól illetve boltosoktól is hogy miért nem lehet kapni fagyasztottat és azt mondták hogy annyira megdrágítaná a bojli árát a tárolás hogy neméri meg vele foglalkozni.
Hát én nemtudom lehet hogy van benne némi igazság nem?
Nektek mi a véleményetek róla?
#4auditamas - 2011.03.04 17:11:06
Sziasztok. Én is felvettem már a kapcsolatot a Max Carp-pal. Először a Ponty show-n találkoztam velük és már az akkori beszélgetések során nyilvánvalóvá vált hogy a későbbiekben velük fogom kamatoztatni a csekély horgásztudásomat. Üdv:Tomi
#5maxcarp - 2011.03.04 11:42:21
Szia Czofy bácsi!
Tettszett az írásod,én sem írtam volna jobbat.
Az idei újdonságokban sem fog szerintem senki sem csalódni, amit talán az Ádám ebben a hónapban prezentálni fog.
Remélem az idén tudunk csapni egy közös pecát.
Üdv-Kisati (maxcarp team)
#6yaxeycarp - 2011.03.04 07:07:55
Grat Czofy!!g!
Nagyon jó kis összefoglaló a csalikról. Már is kedvem támadt kipróbálni őket.!u1! ...és azok a pontyok...
Nemsokára találkozunk!
Üdv: Yax!!h!
#7pappt - 2011.03.03 22:12:13
Hali!

Hííínye!!99! Ez is jó túra volt! Gratula a horgásznak é a gyártónak is!!f!!g!
#8hudo - 2011.03.03 20:58:44
Jó kis cikk Czofy!!g!

Remélem, ebben az évben többet tudunk együtt horgászni, mert még tartogat tesztelni valót a MAX CARP!!e!
#9tamastata - 2011.03.03 20:31:22
Nagyon jo hogy nektek sikerült kii probalni a Max Carp termekeit.Mik is neztük a anyagokat es most remelem ha talkozunk a had jaraton szemejesn is tudu mai beszelni rola.Örvendük a sikernek Üdv a Szaszi-csapat!s!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.