Főoldal E-mail Kapcsolat 2019.02.16
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2019.01.17 10:49:53
nagyon-nagyon-nagy
on... tiszta és őszinte !u! szívvel... boldog !a! ünneplős!f! szép napot !e! minden érintetnek... mert 4+4 !n! az=8 !c!
2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
Időjárás

Felhőkép
Hőtérkép
Látogatók száma
Ünnepeltjeink
Ma 2019.02.16. Szombat,
Julianna, Lilla napja van.

Ma nincs névnaposunk!

axelalma

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Csak finoman! Avagy teszt egy kicsit másképpen.(pappt)
Cikkek

Csak finoman! Avagy teszt egy kicsit másképpen…

Üdvözlet megint. Mint utóbb ígértem, ismét találkozunk! Mármint az Amatőr Bojlisok Kiváltsága tesztsorozat berkein belül. Bár nem gondoltam, hogy ilyen hamar sor kerül olyan eseményre, amiből beszámoló készülhet. Nem csak az alkalom, a tesztelt anyagok és a kipróbálásukhoz alkalmazott horgászmódszerek is szokatlanok egy bojlis portálon, de én vallom, hogy mindig azt a módszert kell alkalmazni, ami az eredményt hozza.

A beszámoló alapját egy céges rendezvény, pontosabban horgászverseny adta. A verseny második alkalommal került megrendezésre, amelynek szabályai szerint háromfős csapatok indulhattak. Az induló csapattagok egyszerre egy bottal, azon egy horoggal horgászhattak, de a módszer szabadon választott volt. Nem csoda, hogy az indulók jelentős része az érzékenyebb módszereket – úszós vagy feederes készség – részesítették előnyben. Én szeretem magam kipróbálni más módszerek terén, így én is úszós technikát választottam. Ez a víz mérete miatt is jobbnak látszott, mivel a verseny az Izsáki Horgász és Pihenőparkban, - melynek támogatását az ABK is élvezi - került megrendezésre, ahol a sok horgász és a víz mérete miatt is célravezetőbb volt az érzékenyebb technika használata.

Miért is van egy ilyen versenyről beszámoló? Mert a verseny előtt pár nappal Hudo felkeresett telefonon és megkérdezte, hogy mivel fogok etetni a versenyen. Én elsoroltam, hogy milyen etetőanyagok vannak a szekrényben. Erre Hudo megkérdezte, hogy akkor mi legyen azzal, amit felajánlott az egyik forgalmazó. Faggatóztam egy kicsit, mire elmondta, hogy kapott kipróbálásra etetőanyagot, amit még nem igazán lehet kapni és egy beszámolóért cserébe szívesen a csapat rendelkezésére bocsátja. Miután megegyeztünk és letettem a telefont, hívtam az egyik csapattagot, hogy ne vegyen etetőanyagot, majd elmondtam neki, hogy miről lenne szó. A felajánlást ő is olyan lelkesen fogadta, mit én, így – mivel én szabadságon voltam – megkértem, hogy vegye át a csomagot Hudotól. Harmadik társunk már kész taktikával rendelkezett, ezért megköszönte a felajánlást és maradt a „járt útnál”.

news: CSF_1.jpg

Az etetőanyagokat és adalékokat a B&G Fish System részéről ajánlották fel. A csomag tartalmán a következőképpen osztoztunk:

-          két csomag B&G szilvás-halas ízű etetőanyag

-          egy zacskó B&G szilva-hal ízű aromapor

-          B&G halas ízű aromapor

-          egy flakon B&G szilva-hal liquid aromaadalék koncentrátum

-          egy zacskó B&G halibut mikropellet

-          két zacskó B&G epres etetőanyag

-          egy zacskó B&G piros dévér etetőanyag /a képen sárga!!!/

-          egy zacskó B&G epres ízű aromapor

-          egy flakon B&G CSL epres aromaadalék koncentrátum

-          egy flakon B&G epres liquid aromaadalék koncentrátum

-          egy zacskó B&G halibut mikropellet

news: CSF_2.jpg

A csomagban lévő főtt búzát és főtt kendert elfeleztük, illetve az anyagot csontkukaccal – élő és forrázott – illetve konzerv kukoricával dúsítottuk.

news: CSF_5.jpg

Én személy szerint az ízek terén „édes” párti vagyok, így az epres ízű csomagot ragadtam magamhoz. A por alapú anyagok felbontása után rögtön érezhető volt azok jelentős aromatartalma. A száraz anyagok finomra daráltak szemcsézésük inkább porszerű volt, a poraroma szinte liszt finomságú volt, aminek köszönhetően jól összeállt a nedvesség hatására. Ennek a tulajdonságnak köszönhetően a bekevert anyag később jól magában tartotta a szemest, a mikropellet és az élő anyagot is. A bekeveréshez használt vizet az aromákkal ízesítettem, és csak ezt követően kevertem a száraz anyaghoz. A már nedves anyaghoz hozzákevertem a szemest és az élőanyagot, aztán már csak a rajtjelet kellett várnom. A kézmosás alkalmával az anyag nem oldódott le azonnal a kezemről, egy kis dörgölés kellett hozzá. A művelet után figyelemre méltó felhő keletkezett a vízben, ami jó tíz percig látható volt, így megfigyelhettem a felhősítő hatást és a felfő terülését is. Az epres liquid aromaadalék koncentrátumból a konzervben csalinak maradt kukoricát is meglocsoltam, hogy növeljem a fogósságát.

news: CSF_3.jpg

A verseny kezdete előtt lehetőség volt etetésre, amit tízennégy jól meggyúrt „kétkezes” gombóccal oldottam meg. Két etetést alakítottam ki, az egyiket a parttól egy botnyi távolságra, a másikat a parttól két-három méterre. /A beszerzett infók szerint a halak a parti sávban szoktak mozogni./ A verseny hétkor kezdődött, és kilencig a távolabbi etetést horgásztam, amit egy hat méteres bolognai bottal értem el. 0,12-es főzsinórt és 0,10-es előkét használtam, 14-es horoggal. A csalit a fenékre állítottam be, de a csaliváltások ellenére beállt eredménytelenség miatt vízközt próbálkoztam tovább.  Ezen az etetésen nem tudtam kapást elérni, hiába cseréltem a csalikat. Mivel a partközeli etetésen nem láttam halmozgásra utaló jelet, a megfogható halakra koncentrálva elkezdtem aprítani a sneciket. Jöttek is számolatlanul, bár ennek csak a kíséretemben lévő Hanna lányom örült. A kialakított horgászhelyen folyamatosan sertepertélt, miközben folyamatosan szórta az utasításokat, hogy „ Fodjál méd hajacskát!”, meg, hogy „ Etetni kell apa!”. Utóbbi utasítása rendszerint akaraterővel is párosult, és egy-egy gyermektenyérnyi etetőanyag vagy pörkölt-főzőtt kendermag repült  – jó esetben – a vízbe. A vetőmag szórásához hasonló mozdulat több esetben a horgászállást is beterítette a halaknak szánt eledellel. Eme cselekedetével gyermekem a koncentrált alapozó etetésemet egy kicsit széthúzta, de akkor még nyoma sem volt halnak a parti sávban, ezért nem nagyon törődtem vele.

Negyed óra elteltével – ekkor már délelőtt tíz óra volt - a partközeli etetés felett apró buborékok jelentek meg. Azt sajnos nem tudtam eldönteni, hogy az alapozó etetésnek kellett több mint két óra, hogy beérjen, vagy leányom áldásos tevékenységének köszönhetően széthúzott etetésre jelentek meg a halak, de az biztos, hogy fordulópontot jelentett az addigi taktikámban. Telefont ragadtam és érdeklődtem az egyik csapattársnál, aki a „B” szektorban horgászott a tesztelésre kapott anyaggal. Közölte, hogy két pontyon és néhány kárászon meg compón túl van már. Nem is kellett kérdeznem, mondta magától az infót: parttól kettő-négy méterre, úszóval csontira jöttek a halak. Ezek után nem volt kérdéses a váltás.

Spiccbotomat otthon hagytam, ezért az öreg match-et vettem elő, 14-es főzsinórral, 12-es előkével. A csali az itiner szerint csonti volt. Eresztékállítás után – ami 1,2 méter körül volt - a korábbi buborékok helyére óvatosan leengedtem a horgot. Gyermekem – látva, hogy elénk horgászom – óvatosabban szórta az „áldást” a halaknak. Az első kapásra nem kellett sokat várni. Az úszó szép lassan kiemelkedett a vízből, majd elindult oldalra. A bevágás után riadt védekezés volt a válasz, majd a szákba tereltem az első compót. Matracra került, fertőtlenítés után megszemléltük a gyerkőccel a halat. Én azért, mert legalább 10 éve nem fogtam compót, ő meg azért, mert még nem látott ilyen halat. Megállapítottuk, hogy „ Nadon cúszik!”, meg, hogy „ Pijosz a szeme!”, majd szákba került a mérlegelésig. Innentől felpörögtek az események, rengeteg kapás jött, de a zöme vagy sneci volt, vagy finnyásan nyúlt a tettes a csalihoz, mert nem sikerült megakasztani. Délután egy óráig a snecik mellé 4 compót és egy kárászt sikerült kicsalogatni a vízből. Az összes fogásom a végére 2370 gramm volt.

A verseny végén, az eredményhirdetés alkalmával aztán meglepetés ért minket. A csapatunk „A” szektorában horgászó tagja sajnos eredmény nélkül zárt. A „B” szektorban viszont társunk szektor 1. lett 8260 grammal, míg az általam horgászott „C” szektor volt halban a legszegényebb, így az eredményem elegendő volt a szektor megnyeréséhez. Ez az eredmény mégis kevésnek bizonyult, mert csapatuk az összetettben „csak” a 2. helyre fért be, de grátiszként elhoztuk a legkisebb hal díját is. A kupák, érmek és emléklapok átvétele után következett az ebéd, majd lányommal körbenéztünk a pihenőparkban.

news: CSF_6.jpg

Összegzés:

Időjárás, és egyéb körülmények:

Az időjárás tekintetében „szerencsénk” volt. Igazi nyaralóidőt fogtunk ki. Az általam horgászott „C” szektorral szemben kelt föl a nap, így már reggel verőfényben úszott az egész part. /Az „A” szektor ekkor még árnyékban volt, és a fák és a nádas miatt jobban is tartotta a halakat./ A napsütésnek köszönhetően hét órakor rövidnadrágban és napvédő krémmel vastagon bekenve vártuk a halakat. A levegő 30-32 C°, víz úgy 23-25 C° lehetett, ami tovább rontotta a halak kapókedvét. A víz enyhén opálos volt, így a felhősítő etetés csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A horgásztavak – mert több is van – és azok környéke gyönyörűen rendben tartott, ápolt, gondozott terület, szemetet, letört növényzetet nem láttam. A kulturált környezet és az udvarias személyzet mind az ide látogatók pihenését szolgálják.

A tesztelt anyagok:

Az általunk használt anyagok közül egyértelműen a „büdös” vált be jobban, de ez a nyári meleg és a víz mélysége miatt nem annyira meglepő. A halak gyenge étvágyát szintén a melegnek tulajdonítanám. A tógazda elmondása szerint a verseny előtti napokban alig evett a hal. Az eredmények így is magukért beszélnek, hiszen a tesztelt anyagok segítségével sikerült két szektorban is nyernünk.

A tesztelt termékekkel kapcsolatban az ár-érték arányról nem tudok nyilatkozni, mivel az előbbit nem ismerem. Hiányosságként csak azt tudom megemlíteni, hogy a termékek csomagolásán – és itt főleg az aromákra gondolok – a keverési arány nem volt feltüntetve, így csak a korábbi, más termékek használata során szerzett tapasztalatokra tudtunk támaszkodni. Mindentől függetlenül ajánlom mindenkinek, aki ki szeretné próbálni a termékeket.

Köszönet:

-          Hudomiet Jánosnak, hogy ránk gondolt

-          A B&G tulajdonosának Bolya Zolinak a felajánlott termékekért

-          Az Izsáki Horgász és Pihenőpark tulajdonosának Jankovics Zolinak és a verseny     szervezőinek

-          Csapattársamnak a tippért

-          Lányomnak a segítségért

-          Azoknak a halaknak, akik étvágyuknál voltak

-          Az időjárásnak, hogy csak hazafelé kezdett el szakadni az eső…

Papp Tibor Krisztián -ABK-

Hozzászólások
#1booya - 2010.09.26 21:10:34
Sziasztok!

Örülök, hogy mindenkinek tetszenek a termékeink. Jövőre sok újdonságot tervezünk kihozni. A boljis horgászokra több figyelmet szentelünk, de -sajnos- az üzlet azt kívánja, hogy a "NAGY" piac felé forduljunk.
Függetlenül attól, hogy nekem mi az egyéni véleményem...
Sok sikert mindenkinek!!!g!
#2pappt - 2010.09.25 19:23:36
Hali!

Köszi az elismerést!
Szőnyeg etetés? Csak nem a bekevert anyag képére gondolsz? Az egyik kollégám pizzának nézte! Köszi még egyszer a támogatóknak a lehetőségért! A hely tényleg tuti volt, aki arra jár, ne hagyja ki!
Üdv!

U.i.: következik a pozsár pellet tezst 2. köre!!
#3yaxeycarp - 2010.09.23 16:02:32
Szaasz Tibi!
Grat!!g! Szép munka volt! (Főleg a szőnyeg etetés.!b!)
Üdv: Yax!!u1!
#4hudo - 2010.09.22 08:51:19
Szia Tibi!
Gratulálok az elért eredményhez!f!, Izsák szerintem is csodálatos horgászhely családok részére is!!u2!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.